January 29, 2013

Surat Terbuka Untuk Raidi


Mama & Papa sayang Raidi
Ke hadapan Raidi yg mama dan papa syg,

Mama dan papa rasa bertuah sgt dianugerahkan seorang anak yg peramah dan ceria mcm Raidi. Sejak Raidi hadir dlm hidup mama dan papa, setiap hari yg menjelang umpama sebuah mimpi indah yg berlaku. Ada je keletah Raidi yg buat mama dan papa xkering gusi.

Semalam hari pertama Raidi dihantar ke babysitter (Ummi). Masa mama dan papa dtg ambik, kami perasan mata dan hidung Raidi merah, mcm Raidi baru lepas banyak menangis. Mama xterus judge yg buruk2, mama paham, Raidi belum biasa dgn orang yg menjaga dan keadaan rumahnya mungkin. 

Di rumah semlm, Raidi jadi cepat nak menangis dan nampak lemah, xmacam selalu, susah nak nangis kalo xde hal, mama dan papa paham.. emosi Raidi masih terganggu dgn perubahan yg berlaku. Namun, jauh di sudut hati mama, mama dapat rasakan Raidi tak apa-apa, dia cuma perlukan masa untuk adapt to this new situation. Anak mama dan papa kuat, kan? 

Sedar tak sedar, hari ni genap 100 hari Raidi bersama mama dan papa. Mama dan papa sentiasa berdoa semoga Raidi akan terus membesar dgn sihat dan ceria.  Selamat hari lahir yg ke seratus hari, sayang. Mama dan papa sayang Raidi sgt2.

#100Harijadi #MyBaby
Yang benar,
Papa & Mama
Khalish Raidi Imadi

No comments: