February 18, 2013

Percutian di A Famosa Resort, Melaka – Promosi Mydeal.

2 hari 1 malam – 25/1/2013 – 26/1/2013.

Actually aku tatau ape nak dinukilkan untuk percutian di Melaka kali ni. This is the first vacation with baby. So, dgn baby yg baru genap berusia 3 bulan tu, aku memang xde keluar jln2 pun kat sana. 

Jadi, percutian aku bolehlah dikatakan sekadar bertukar tempat tidur je kot. Kecuali Fitri la yg aktif dgn misinya, photo-hunting, ke sana ke mari mencari pemandangan indah.

Percutian ke Melaka kali ni, kami menginap di A-Famosa Resort. Aku beli via website pengiklanan promosi mydeal, harga special yg dia offer RM215, tp sebab kami pergi hari Jumaat dan akan bermalam untuk Sabtu, so ada weekend surcharge rate RM65, total RM280, which aku rasa memang bukan harga promosi dah ni. Bole tgk link ni http://www.mydeal.com.my/deals/kuala-lumpur/RM215-for-AFamosa-Resort-Malacca-Exclusive-2D1N-Stay-in-Family-Studio

Disebabkan aku ibu baru, jadi aku agak berhati-hati memilih aktiviti for my baby. Aku xnak expose baby pd sesuatu yg di luar kebiasaan rutin dia secara mendadak. Even perjalanan ke Melaka dr Selangor sendiri dah sesuatu yg baru buat baby aku, sebab terpaksa tido dalam car seat dan minum susu dalam kereta dlm jangka masa yg lebih lama dr biasa. Jadi bila di hotel, aku xkisah kalo hanya terperok dlm bilik dgn baby. Asalkan baby aku xpenat sangat. Xnak rutin keselesaan dia terganggu dan yg lebih penting xnak kesihatan baby terganggu. Lagi pun dia baru 3 bulan. Masih terlalu kecil dan masih terlalu awal untuk dibawa berjalan-jalan sebenarnya.

Aku xnak baby aku demam sebab terlalu letih. Budak-budak memang kalau dibawa berjalan, ibu bapa mesti peka untuk make sure diorg dapat enough rest selepas tu, supaya mereka kekal sihat dan xdemam.  Badan sehat, barulah otak mereka boleh berkembang dgn baik dan sempurna. X gitu? Kalau x, melaratlah asyik demam je.. bukan problem ape, just xcukop rehat sebenarnya.

Aku sgt paham dan tahu konsep tu sbb aku sendiri mcm tu. Pernah sekali aku jaga baby sampai 3 hari berturut-turut xcukop tidur dan rehat, so aku kena flu. Lepas tu, aku terus take a good rest and sleep, while hubby playing his role, 2 hari je, aku terus kembali sihat. So ini tips percuma yg aku bg kpd kawan-kawan yg masih tercari-cari ape penawar demam/xsedap badan. Xperlu ubat doktor pun. Hehehe..

Jadi, percutian aku dgn baby 3 bulan kali ni, memang aku dok dalam bilik je, sesuai la 2 hari 1 malam je pun.. Tgk tv, tgk pemandangan padang golf, tgk Banjaran Titiwangsa dr kejauhan kat A Famosa Resort ni pun dah buat aku release stress dah. Yg penting, I wanna make sure my baby dpt menjalani rutin minum susu, tidur, main dan rehat selesa mcm di rumah jugak tetapi dlm exposure  bilik dan tempat yg berlainan.

So itu je kot yg aku boleh bebel untuk blog kali ni.. till then, jumpa di bebelan akan dtg ye! Hehehe…

Layan gambar family portrait dalam bilik hotel yg agak besar ni :







No comments: