February 16, 2012

Myeg Lipas Kudung


Selamat hari Khamis. Hari ni adalah hari ulangtahun pertama kereta aku. Happy 1st birthday, Tiffany. Ahaks!~

So, in other words, my car insurance and roadtax expired today. Sbb tu tajuk di atas ada puji pasal Myeg. Huhuhu…

Dalam keghairahan org bukan Islam sibuk dgn agenda Valentine di pertengahan bulan Februari, aku sibuk cari the best insurance quotations for my car. Lastly, lepas compare beberapa insurans, I chose to renew my car insurance with Sime Darby Lockton sebab dapat la sket rebate utk staff.

Untuk makluman, Sime Darby Lockton bukanlah sebuah syarikat insurans, tetapi ia merupakan sebuah syarikat broker insurans.

Semuanya mudah dan pantas. Insurans aku ON lepas buat online payment xsampai setengah jam.

Lepas tu, Myeg hantar roadtax kat aku pada hari yg sama lepas aku buat permohonan. Servis Myeg mmg dah byk kali aku dengar sangat cepat (lipas kudung), tp this is the fastest (xsampai 4 jam pun!), bila uols renew sebelah pagi sebelum jam 12pm, uols boleh dpt the new roadtax hari yg sama sebelah ptg. Tp maybe tgk kawasan jugakla, I’m fortunate to live in Klang Valley, kalo Kg. Pisang Usop Wilcha, blom tentu kot. Hehehe…

Lesen Tiffany... cantik, ade kaler pink, oren dan purple

No comments: