September 2, 2010

Baju Raya Aku Dan Aqasha


Yay, baju raya aku dah siap. Rasanye baru second time baju raya yg aku tempah siap sebelum raya. Tahniah pada aku sbb tahun ni shopping kain awal! Ngee ...

Kali ni aku tempah baju raya kat Butik Chantek. Alaaa butik Melayu kat Seksyen 7 Shah Alam tu. Kedai jahit belakang Jakel tu agak mencekik darah jugakla bagi golongan bukan boss macam aku nih. Tp sbb desperate, aku pegi jugak =P

Yer lah, dah xde masa nak cari tailor, main hentam jerlah masuk butik yg nampak depan mata lepas beli kain. Butik tu pandai pulak bentang kain rentang iklan sebesar cermin 2 tingkat bangunan sampai terpancing sorang anak ikan ni. Haish … panjat tangga 3 tingkat pun xper sebab nak tempah baju raya punya pasal. (Hamboii, terserlah keterdesakannya kan?) Hohoho …

Yg aku bunga sgt actually bukan pasal harga dia … even harganya memang agak membazir duit aku jugakla sbb boleh saving more kalo hantar kat Cik Kiah Tukang Jahit. Tp customer service sorang ni yg aku pertikaikan. Not to prolong the story, so I just conclude this : Dia punya owner ‘kot’ (penulis resit) tu agak xberbahasa. Ade ke dia boleh ckp “terpulanglah” pastu terus lari masuk bilik jahitan xkeluar2.

Memang xsesuai!

Aku boleh tahan lagi even kaki Cinderella aku tersauk jarum kat carpet butik tu, tp kalo mulot gagal, mmg aku hangin. Btol ckp Kak Ros, “A Hungry Woman is An Angry Woman.” Huhu~ Sesungguhnya aku berpuasa, so aku xdela g cari dia sampai dalam bilik Mesin Jahit Singer tu … Sabar byk2.

My green apple songket organza kebaya was cost RM200 tailoring with full lining at Butik Chantek. And I was advised to not go to this boutique again after this sbb ni butik pengantin. Melainkan kalo nak tempah pelamin sekali lg!!! =P

Lepas jantungku mengah menuruni 3 tingkat tangga, pandanganku tetiba terjejak pada sorang jejaka tampan (tampan ker?) berjalan berpegangan tangan bersama tunangnya … baru keluar dr sebuah restoran seawal pukol 3.30 ptg. (Aik, tak puasa ker?).

Ayoyo, selebriti lah. Penyakit demam Fuhh aku pun melanda. Ni la tabiat aku nak release tension - kacau org.

“Eh Aqasha lah, hi Aqasha! I nak bergambar dgn you boleh? Pastu aku buat2 pandang tempat lain. Aku nampak dia dah malu2 kucing, then aku usik lagi, “Aqasha, I peminat you ni, nak bergambar dgn you la!” Dgn muker selamba, aku sapa lg … hihik.

Dia yg td hanya blushing terus jalan laju2 masuk dlm kereta Mercedez tunang dia WRS6006. Oops, sori beb, otak aku sgt mudah hafal no. plat keta org. =P

Terhibur jua hati patik dpt kaco si pemalu mcm ni. Bye bye Kashah (Budak Setan, auww!!), aku xminat ko pun, tp Mazidah suke kasut tumit tinggi tunang ko yg merah gaang tu. Gong Xi Fatt Choy oops Selamat hari raya, maaf zahir dan batin!

No comments: