March 5, 2010

Celoteh Pagi Dari Temerloh

Di kala blog ini ditulis, aku sdg berilax2 di sebuah hotel at Temerloh, sambil menonton Apa Kata Wanita (AKW) ... tp apa yg aku nk highlight skang ni sebenarnya adalah ... aku sgt heran bila tgk nape suar yg isteri Shidee pakai (dlm AKW) tu besar semacam jer ... dia pakai suar Shidee ker?Uhuhu ... Apakah??

Actually sbb utama aku ke sini ialah nk fly away from hustle n bustle in the city especially office. Pening paler dgn keje yg xpnah abes ... as I'm the one n only person handling my task. Hmm ... bila lah nk dapat registered assistant nie ;) Secondly, sbb aku ikot my Fitri wat wedding photography kat sini ... so kita ENJOY!♥

Kalo nak ckp soal keje, sume org pun ade beribu kesah nak jual ... Silap2 boleh jd penglipurlara kisah 1001 mlm citer pasal kerja jer. So tak heranla mcm mana boleh tercipta lagu La La La Kerjalah by Meet Uncle Hussien. Ntah paper je lagu tuh kan?? Youngster bolela minat lagu jerit2 mcm tu. Kalo Sinar.fm lah psg lagu tuh ... mintak maapla, muntah, songsang yg amat! Hahaha, ape aku merepek ni??

While waiting for hubby balek shooting, aku stil dgn keje opis aku, siapkan mana yg sesuwei sambil surfing internet. Kalo ikot jadual, dh xlama nk dpt kunci umah baru, tp sblm masok umah, kenalah prepare apa yg patut. Nak survey bebetol xcukup masa terluang, so terpaksalah survey via online dulu even sbnrnya thru online kita xpuas hati sbb xboleh tgk many real choices. Takpelah, for idea dulu kan ;)

Kalo tggu lg, aku takot ape pun xsiap ... tambahan next month targeted almost the whole weekend aku kena keje sbb ade new launching. Sob ... sob ... takkan la birthday aku pun burn. Mr. Manager, pls ... I know u have extra budget for my birthday bash at KFC (at least) for next month. Lallala ~

First item yg aku rasa paling penting disiapkan sebelom masok umah baru adalah gril, bajet kena cukup sebelum prepare yg laen2. Kalo tak ... sekerat pasang sekerat tak pasang lah jawabnya. Penting tu, barulah jives wit slogan pembinaan, "Safety First". Chewahh.

Lepas tu, perlu ader curtain. Yg ni pon penting gak, kalo x ... abes satu umah kena skodeng. Har har har. Free show.

At the same time, barula masuk basic items seperti lampu dan kipas.

Then barulah turn kitchen cabinet aku. Actually kami sempat ke SCiKitchen last month utk tgk pilihan kitchen cabinet n sliding wardrobe yg mereka tawarkan dan ini adalah hasil lakaran yg diorg buat utk dapur aku. (Sila abaikan plaster siling tu ya, kecuali kalo bulu badan tukang masak hijau aku bole digadai utk memilikinya =P) Simple jek. InsyaAllah, aku plan nak wat sedikit perubahan kt dapur tu since aku amat meminati kitchen bar concept ;)

when white and orange meet at little kitchen...

boleh letak tukang masak aku kt ruang tengah tu...=P


tukang masak kesayangan aku ... lallala~

Lepas kitchen cabinet, barulah comes to living n dining halls which the areas are quite bigger to decorate compared to kitchen. But not to worry, I have my own ID to settle - Mr. Fitri. He's so inspired to do dat. Hope to see new creative design concept ya dear. Tak tau la sempat ke tak ... plan nak siapkan satu umah sebelom Aidilfitri tahun nie. Sume duit poket sendiri, so bajet is limited la (xsuka berlagak hasil org sponsor), kalo xdapat tuh, berangan jer lah dulu ... =P

Sebelum aku chow g lunch ikan patin (lalu ker?) n jengah Gunung Senyum jap lg, marilah kita sama2 sedekahkan al-fatihah untuk arwah En. Ahmad Puaad (Project Manager aku di Bdr. Bukit Raja), Hj Abdullah (Pak Dollah atau lebih dikenali sebagai Paklang, sedara/jiran/kwn baik arwah ba aku) dan Pakcik Azit (Pak sedara kami) yg telah meninggalkan kita beberapa hari lalu. Semoga roh mereka ditempatkan di kalangan org2 beriman dan sentiasa dicucuri rahmat.

2 comments:

Butik Noraz said...

nnt kita berjiran?

diha_fitri said...

Molekla tuh...korean style, i like.